
Commercieel schrijven
Vaak heb je zo logisch in je hoofd of op tekening wat je bedoelt. Maar hoe zet je dat met (meer) gemak om naar een goede tekst? Wat maakt een offerte tot een winnende offerte? En wat zijn dÊ kenmerken van een klantgerichte e-mail? Tijdens deze training krijg je de antwoorden. Via verrassende opdrachten (met je eigen -nog te schrijven- praktijkteksten), de nieuwste inzichten over efficiÃĢnt en effectief schrijven, en door persoonlijke, inspirerende feedback van de trainer.
Leerdoelen
Na deze training:
- vertaal je je creatieve, technische denken met meer gemak naar commercieel schrijven;
- weet je hoe je Êcht aansluit bij (de vraag van) je lezers;
- bepaal je strategisch wat je wel/niet opneemt in je offerte of e-mail;
- kies je de meest overtuigende structuur van al je teksten;
- schrijf je in aantrekkelijke, concrete, heldere zinnen en woorden;
- ga je efficiÃĢnt om met je schrijftijd.
Deelnemers
Deze training is bedoeld voor (landschaps-, interieur-) architecten, projectleiders, bureaumanagers, stedenbouwkundigen en iedereen die zijn of haar schrijfvaardigheid wil verbeteren.
BEP
Deze training staat niet opengesteld voor deelnemers aan de BeroepsErvaringPeriode.
Duur
2 dagdelen
Docent

Margriet de Groot (1977) studeerde Nederlands aan de Universiteit van Amsterdam en specialiseerde zich in Argumentatietheorie en Retorica. Al meer dan twintig jaar geeft zij trainingen overtuigend schrijven aan dÊ schrijvende professionals van Nederland. Technisch ingenieurs, maar ook bijvoorbeeld juridisch en financieel experts omschrijven haar mix van enthousiasme, analytische scherpte, betrokkenheid en deskundigheid als aanstekelijk. Zij ervaren dat zij in minder tijd en met minder frustratie betere teksten schrijven.