
Effectief acquireren
Een interactieve training met aandacht voor klantgericht acquireren vanuit strategische focus. De basis van effectieve acquisitie ligt in de juiste focus van je bedrijf, het doorgronden van je opdrachtgever en in de gespreksvoering. Hoe maak je succesvol contact op een wijze die bij jou, bij je bureau, Ên ook bij de opdrachtgever past? Als je weet welke communicatiestijl bij jou hoort en hoe je kunt aansluiten bij de belevingswereld van je opdrachtgever, kun je ook Êcht contact leggen met de opdrachtgever.
Wat leer je?
Binnen de training âEffectief acquirerenâ besteden we aandacht aan de voorbereidingen op het acquisitieproces. Hebben jij of jouw bureau de juiste focus, heb je commerciÃĢle doelen gesteld, en weet je wat jou onderscheidt van je concurrenten? Als je het antwoord op deze vragen weet, dan zal je acquisitiegesprek effectiever en succesvoller zijn.
Vervolgens geven we aandacht aan de structuur van een goed gesprek, het stellen van de juiste vragen en oefenen we het voeren van acquisitiegesprekken. Tegelijkertijd word je je tijdens deze training bewust hoe je zelf in gesprekken overkomt en hoe je zo authentiek mogelijk kunt communiceren zodat je klanten ook echt aan je kunt binden.
Tenslotte gaan we in op de afsluiting van een gesprek en de en de relatie die je na je gesprek met je klant kunt opbouwen.
Voor wie?
De training is bedoeld voor iedereen die zijn acquisitieproces wil verbeteren en een groter rendement uit commerciÃĢle gesprekken wil halen.
BEP
Deze training is geaccrediteerd voor de Beroepservaringperiode. Meld je aan met je BEP-nummer via de aanmeldknop en doe mee voor een speciale BEP-prijs. Let op: er is een beperkt aantal plekken voor BEP-deelnemers beschikbaar.
Programma
Het programma bestaat uit twee dagdelen. Tijdens de training komen de volgende onderwerpen aan bod:
Acquisitie, wat gaat er vooraf aan een acquisitiegesprek?
- Focus bepalen: wie ben je en waar sta je voor?
- Tot wie richt je je?
- Waar ligt jouw acquisitiekracht?
- Welke commerciÃĢle doelen heb je gesteld?
- Het acquisitieproces: van eerste contact tot gesprek
Het acquisitiegesprek
- De fasen in een acquisitiegesprek, waarbij ook voorbereiding op het gesprek en de vervolgacties na het gesprek behandeld worden
- Het effect van houding en gedrag tijdens een acquisitiegesprek
- Do’s en don’ts tijdens een acquisitiegesprek
- Oefenen met rollenspellen
Docent

Ries Meertens (Coaching Creative Companies). Ries helpt architecten en ontwerpers met de professionalisering van hun bedrijfsvoering, het waarmaken van dromen en ambities en het oplossen van lastige knelpunten. Ries zet hiervoor de ruim 25 jaar ervaring in die hij heeft opgedaan als oprichter en eigenaar van industrieel ontwerpbureau MMID in Delft en als managing partner bij Kraaijvanger Architects. Naast zijn rol als coach en trainer verzorgt Ries colleges over ondernemerschap aan de TU Delft en aan de Rotterdamse Academie van Bouwkunst.