De BNA biedt juridische ondersteuning aan haar leden met twee loketten: het BNA Juridisch Loket en het BNA-Aanbestedingsloket. Via deze loketten kunnen leden snel en effectief juridisch advies krijgen, van eerste hulp bij juridische vragen tot ondersteuning bij aanbestedingsprocedures. Beide loketten zijn ingericht om leden te helpen met praktische oplossingen en waardevolle inzichten. Ontdek hoe de loketten jou kunnen ondersteunen en laat je vraag achter via het contactformulier.
Over het BNA Juridisch Loket
De BNA heeft het Juridisch Loket opgezet om haar leden te ondersteunen bij juridische vraagstukken. In de meeste gevallen is de intake van de casus gratis. Via het loket faciliteert de BNA laagdrempelige toegang tot juridische professionals, tegen een speciaal ledentarief.
Na selectie van het rechtsgebied kunnen leden rechtstreeks in contact treden met de juridisch specialist op betrokken gebied en de kwestie in het kort voorleggen. Het is hiervoor wel nodig om in te loggen op de site van BNA, zodat via dat portaal het lid het rechtsgebied kan selecteren. Het Juridisch Loket heeft de volgende onderdelen:
- Juridisch Algemeen
- Arbeidsrecht
- Architectenrecht
- Bouwrecht
- Ondernemingsrecht
- Auteursrecht
- Bestuursrecht omgevingsvergunningen
- Aansprakelijkheidsrecht
- Contractenrecht
- Huurrecht
- Aanbestedingsrecht
Het BNA Juridisch Loket werkt nauw samen met gerenommeerde partners in het juridische veld, waaronder La Gro Advocaten, Benthem Gratama Advocaten, Construct Advocaten, HBR Advocaten en Severijn Hulshof Advocaten.
Over het BNA-Aanbestedingsloket
Het BNA-Aanbestedingsloket is opgezet als pilotproject voor een periode van drie tot zes maanden, met als doel de dienstverlening voor BNA-leden rondom aanbestedingsvraagstukken te verbeteren. Na afloop van de pilot wordt geëvalueerd of, en op welke wijze, het loket voortgezet zal worden.
In tegenstelling tot het BNA Juridisch Loket is de dienstverlening van het BNA-Aanbestedingsloket kosteloos voor BNA-leden. De BNA draagt de kosten voor de pilotperiode. Het loket is ingericht in samenwerking met Severijn Hulshof Advocaten.
De diensten van het BNA-Aanbestedingsloket richten zich uitsluitend op de aanbestedingsfase en moeten tevens het algemeen (sector)belang dienen. Leden kunnen hun vraag beknopt via e-mail voorleggen, met een reactie termijn van maximaal 24 uur. Voor aanbestedingsaangelegenheden die buiten de reikwijdte van het BNA-Aanbestedingsloket vallen, kunnen leden terecht bij het BNA Juridisch Loket (segment aanbestedingsrecht).