Al de mogelijke vragen over BNA Beste Gebouw op een rij
1. Hoe kan ik meedoen aan BNA Beste Gebouw van het Jaar?
Om mee te kunnen doen aan BNA Beste Gebouw van het Jaar zijn er spelregels opgesteld waar elke deelnemer aan hoort te voldoen. Belangrijk om te weten is dat zowel BNA-leden en niet-leden kunnen aan deze prijs meedoen.
2. Wanneer ontvangen we een factuur?
De factuur wordt na het definitief maken van de inzending automatisch verstuurd. Pas na betaling van de factuur dingt het gebouw mee naar de prijs.
3. Wordt de website niet goed weergegeven?
De oorzaak van dit probleem is vaak de internetbrowser. Als je Internet Explorer 9 of een oudere versie gebruikt, is het verstandig deze te updaten. Om te zien welke versie je gebruikt klik je op het icoontje ‘Extra’, rechtsboven in het scherm. Wanneer je klikt op ‘Over Internet Explorer’ wordt aangegeven welke versie je gebruikt en de mogelijkheid gegeven om te updaten naar een nieuwere versie. Je kunt de nieuwste versie downloaden.
4. Ons bureau is geen BNA-lid, kunnen we deelnemen?
Deelname staat open voor alle bureaus die lid zijn van de BNA en alle andere binnen- en buitenlandse architectenbureaus. In het kader van deze prijs worden als architectenbureau beschouwd: alle bureaus die in hoofdzaak architectenwerkzaamheden verrichten en waarvan ten minste één van de bestuurders als architect staat ingeschreven bij het Nederlandse Bureau Architectenregister of een gelijkwaardige buitenlandse instelling.
5. Waarom zijn er maximaal twee inzendingen per deelnemer?
Het aantal inzendingen is gemaximaliseerd tot twee inzendingen. Op deze manier kan de jury de inzendingen zo goed mogelijk beoordelen.
6. Waarom moeten wij als BNA-lid betalen voor een inzending?
Meedoen aan BNA Beste Gebouw van het Jaar biedt deelnemers de kans zich te profileren op diverse mediakanalen, waaronder de dagbladen, het BNA Architectenjaarboek en de communicatiekanalen van de BNA. Daarbij heb je de mogelijkheid om de prestaties te tonen aan een deskundige jury en worden de inzendingen doorgegeven aan de organisatie van de Mies van de Rohe award. Daarom wordt deze bescheiden bijdrage gevraagd vanwege de gewijzigde koers van de BNA om een extra bijdrage te vragen voor sommige activiteiten.
7. Ik ben mijn wachtwoord vergeten, hoe kan ik een nieuwe aanvragen?
Als je in de rechterbovenhoek van het scherm op de knop inloggen klikt zie je een venster verschijnen. In dit venster staat in lichtgrijs geschreven: “Wachtwoord vergeten?”. Hier kun je jouw wachtwoord opvragen.
8. Lukt het niet om een foto te uploaden?
Beelden worden aangeleverd in JPG of PNG, liefst in liggend formaat van 1920 pixels breed. Resolutie is 300 dpi (maximaal 2 MB per beeld). Tenminste één foto heeft een hoge resolutie voor promotionele doeleinden door de BNA.
9. Tot wanneer kan ik inzenden?
Inzenden kan tot en met 26 februari tot 12.00 uur. In de dagen erna worden de inzendingen gecontroleerd.
10. Wat moet er in de pdf-presentatie staan?
De pdf dient als aanvulling op de overige informatie op de projectpagina;
Het document bevat tekeningen en ander beeldmateriaal, eventueel met een korte toelichting;
De presentatie dient ten minste een representatieve plattegrond, doorsnede en situatietekening te bevatten;
Het bestand is maximaal 4 pagina’s en 2 MB groot en bestaat uit 1 document. Een vereiste is dat het document op scherm goed leesbaar moet zijn.
De deelnemers wordt geadviseerd materiaal in kleur te gebruiken, de ervaring leert dat de jury hierdoor een betere indruk van het gebouw krijgt;
Probeer daarnaast jargon zoveel mogelijk te vermijden en verschaf informatie over onder meer de locatie, de situering in de omgeving, aanzichten, het interieur, het materiaalgebruik en de kleurtoepassing;
11. Wanneer kan er gestemd worden voor de publieksprijs?
Het publiek kan kiezen uit de gebouwen die door de jury genomineerd zijn. Deze data wordt later bekend gemaakt.
12. Waarom kan er niet gestemd worden op mijn gebouw?
Het publiek kan kiezen uit de gebouwen die door de jury genomineerd zijn. De genomineerden worden eind maart bekendgemaakt.
13. Onder welke categorie valt ons gebouw?
Identiteit & Icoonwaarde (‘placemaking’): de wijze waarop het gebouw de identiteit van zijn wijdere omgeving (stad of dorp) versterkt.
Leefbaarheid & sociale cohesie (‘livability’): de wijze waarop het gebouw de leefbaarheid versterkt.
Stimulerende omgevingen (‘stimulating environments’): de wijze waarop het gebouw bijdraagt aan de verbetering van de gehuisveste functie(s) zoals bijvoorbeeld verbeteren van de leerprestaties (onderwijs), aan genezing (zorg) of werkprestaties (kantoren).
Particuliere woonbeleving (‘personal environments’): de wijze waarop een woning het woongenot van de bewoner verhoogt en ruimte biedt aan zijn persoonlijke woonwensen.
Lees meer tips over het inzenden in de juiste categorie.
14. Kan ik inzenden in meerdere categorieën?
Een gebouw mag maar in één categorie worden ingezonden.
15. Welke gegevens zijn openbaar en welke niet?
De gegevens ‘bouwsom’ en ‘naam opdrachtgever’ zijn af te schermen voor publicatie.
Heb je een vraag, maar staat deze er niet tussen mail deze dan naar info@gebouwvanhetjaar.nl.
Mijn bureaugegevens aanpassen, hoe doe ik dat?
Het is belangrijk om de bureaugegevens zo veel mogelijk up to date te houden. Als beheerder heb je de mogelijkheid om zelf een aantal bureaugegevens aan te passen. Hoe doe je dit? Je logt in en klikt rechtsboven op je naam. Er verschijnt een drop down menu. Klik op ‘mijn bureau’. Er verschijnt een overzicht van het bureau inclusief eventuele nevenvestiging(en). Klik op ‘bekijk’, scroll iets naar beneden en daar is de knop ‘gegevens wijzigen’. Hier kun je gegevens wijzigen en opslaan. Het kan maximaal 24 uur duren voordat je aanpassingen in MijnBNA staan. Duurt het langer? Neem dan contact op via administratie@bna.nl.
Een beheerdersrol, hoe krijg ik deze?
Zodra een bureau zich aanmeldt bij de BNA, wijst de BNA de aanvrager van het lidmaatschap als beheerder aan. Deze beheerder heeft meer functionaliteiten en inzicht in wat de medewerkers hebben afgenomen bij de BNA zoals cursussen en producten. De beheerder heeft de mogelijkheid om meerdere mensen (accounts) die zich aan het bureau hebben gekoppeld als beheerder aan te wijzen. Log in en ga naar: bna.nl/mijn-bna/mijn-bureau. Even naar beneden scrollen, dan zijn de accounts zichtbaar die zich aan het bureau hebben gekoppeld. Door op Beheerder of op Gebruiker te klikken wordt een andere rol toegewezen.
Wat kan ik allemaal als beheerder?
Als beheerder kun je bedrijfsgegevens aanpassen, nevenvestiging(en) toevoegen en kun je zien welke medewerkers een account aan jouw bedrijf hebben gekoppeld. Ook kun je bepalen welke rechten een medewerker heeft. Zo kun je als beheerder bijvoorbeeld ook de secretaresse beheerdersrechten geven. Mocht een medewerker naar een andere vestiging gaan, dan kan de beheerder dit ook heel eenvoudig aanpassen.
Waarom zou ik mijn interessegebieden aanpassen?
Het idee achter het nieuwe bna.nl is de gebruikersbeleving te personaliseren. Door het aangeven van de interessegebieden krijg je de optimale beleving en krijg je voornamelijk de informatie te zien die jouw interesseert. De lancering van het bna.nl is stap één van de personalisering.
Kunnen mijn medewerkers nu ook een BNA-account aanmaken?
Ja! We willen jullie vragen om álle medewerkers van het bureau te vragen om een account aan te maken. Tenslotte zijn zij deel van het bureau en dus ook BNA-lid en ook onderdeel van de BNA. Dus, nodig iedereen uit om deel te nemen aan de community. Hierdoor krijgen ze ook een beter beeld van wat er te doen is, waar we voor staan, en wat BNA hen te bieden heeft.
Wat als een medewerker niet meer werkzaam is bij ons bureau?
In de MijnBNA-omgeving, onder Mijn Bureau, kun je als beheerder medewerkers ontkoppelen van je bureau. Je ziet een overzicht van het bureau, inclusief de medewekers. Klik op Bekijk, scroll iets naar beneden en klik op de knop Gegevens wijzigen. Hier kun je de gegevens aanpassen en opslaan. Houd er rekening mee dat het tot 24 uur kan duren voordat de wijzigingen zijn verwerkt.
Waarom moet ik onze social-mediakanalen invullen?
We willen graag in verbinding staan met de BNA Community: zien wat ze doen, en vooral informatie en kennisdelen. We denken dat social media hieraan bijdraagt. Plus, door elkaar wat meer te liken zorgen we voor een groter bereik. En dat willen we tenslotte allemaal!
Wat is een BNA-connectie?
De laatste ontwikkelingen in de architectuur(branche) volgen? Laten we dan connecten! Maak snel en simpel een account aan en je bent voortaan een BNA Connectie. Kies je voorkeurgebieden en krijg nieuws, kennis, services en activiteiten op maat, en toegang tot een exclusief deel van de BNA-kennis. Uiteraard ben je ook van harte uitgenodigd om je te abonneren op onze tweewekelijkse nieuwsbrief.
Hoe voeg ik een nieuwe medewerker toe?
We motiveren elke medewerker om een eigen account aan te maken, met hun persoonlijke e-mailadres. Belangrijk is dat zij zich koppelen aan het bureau waar zij werkzaam zijn. Als dit een BNA-lid betreft, dan hebben ze tot alle exclusieve ledencontent. We willen alle BNA-bureaus en hun medewerkers een persoonlijke gebruikerservaring geven, en hen te bedienen met thema’s die hen boeit – mits zij natuurlijk de interessegebieden hebben aangegeven.
We hebben een nieuwe vestiging, hoe voeg ik deze toe?
Via bna.nl/mijn-bna/mijn-bureau kan er een nevenvestiging aangemaakt worden. Als beheerder is het ook mogelijk om de medewerkers naar een andere nevenvestiging te verplaatsen. Dit doe je met het dropdownmenu die onder de medewerker zichtbaar is. Bij een volgend bezoek staat de medewerker bij de aangegeven vestiging.
Kan ik ook collega’s aanmelden voor een event of een cursus?
We motiveren elke medewerker om een eigen account aan te maken, met hun persoonlijke e-mailadres. Hierdoor krijgen zijn een persoonlijke gebruikerservaring en zien zij voornamelijk informatie met de thema’s die hen boeit – mits zij natuurlijk de interessegebieden hebben aangegeven. Hierdoor is het niet mogelijk om anderen aan te melden voor een cursus of event.