De BNA gaat vanaf vandaag officieel verder onder de naam Koninklijke Bond Nederlandse Architectenbureaus. Tegelijk met deze aanpassing introduceert de vereniging een nieuwe huisstijl en website. Deze stap markeert een belangrijke transitie in de 183-jarige geschiedenis van de BNA.
“Het architectenvak staat voor grote maatschappelijke en technologische uitdagingen,” zegt Anne Schroën, directeur van de Koninklijke BNA. “Daarom willen we een bond zijn die richting geeft, ruimte schept en mogelijkheden aanreikt. Onze nieuwe identiteit onderstreept dat we een actuele en inhoudelijke rol spelen die markeert en van belang is voor de bouwkolom.”
Nieuwe identiteit: helder, toekomstgericht en flexibel
De Koninklijke BNA is een belangenorganisatie die versterkt, verbindt en vertegenwoordigt. In een tijd van maatschappelijke en technologische transitie kiest de BNA voor duidelijkheid, eenvoud en betrouwbaarheid.
De huisstijl is ontworpen als functioneel systeem. Het logo is een eenvoudig woordbeeld, zonder beeldmerk, met grafische elementen die verwijzen naar ontwerpvrijheid, interpretatie en ruimtelijkheid.
De nieuwe website is ontwikkeld als actueel en inhoudelijk platform voor leden, opdrachtgevers, beleidsmakers en andere betrokkenen. Bezoekers vinden er onder meer:
- Nieuws uit de sector en de vereniging
- Informatie over diensten, opleidingen en bijeenkomsten
- Een overzicht van aangesloten bureaus
- Thema’s als ondernemerschap, duurzaamheid en innovatie
Over de Koninklijke BNA
De Koninklijke BNA vertegenwoordigt ruim 60% van de werknemers in de sector. De vereniging verbindt vakgenoten, versterkt hun positie en bevordert creatief ondernemerschap met als missie: architectuur die waarde toevoegt aan opdrachtgever én samenleving. Het afgelopen jaar sloten bijna 20% meer leden zich aan bij BNA – een belangrijk signaal waaruit blijkt dat architectenbureaus zich uit solidariteit verbinden aan BNA en ervoor kiezen om krachten te bundelen.