Ondernemen

Ondernemen & innovatie

Om leden te inspireren tot ondernemen en innoveren biedt de BNA tools en informatie. Denk aan toekomstscenario’s, soorten rollen en diensten, waarde(n) van de architect, optimale klantervaringen, marketing van bureaus en gemiddelde urenbestedingen bij verschillende omvang en complexiteit van projecten.

Architectenbureaus hebben een eigen signatuur nodig om steeds opnieuw nieuwe projecten binnen te halen. Een duidelijke identiteit, heldere bureaustrategie en effectieve marketing zijn belangrijk om een sterk bureau op te bouwen. De BNA Marketingkaarten helpen bureaus in vier overzichtelijke stappen de eigen strategie, branding, positionering en marketing te formuleren en te communiceren.

Architectenmarketing

Door de toegenomen concurrentie en de omslag van een aanbod gedreven naar een vraaggestuurde markt is het voor bureaus belangrijk zich positief te onderscheiden. De marketingkaarten helpen bureaus bij het verkopen van een architectendienst in zowel de virtuele als de fysieke wereld. Het verwerven van opdrachten vergt vertrouwen van de opdrachtgever, vaak een relatief lange aanlooptijd, een gevoel van de toegevoegde waarde ten opzichte van de kosten, een onderscheidend ‘verhaal’ en goed inzicht in wat de architect concreet doet voor een opdrachtgever.

De juiste opdrachtgevers en projecten

De Marketingkaarten helpen bureaus in vier stappen de juiste opdrachtgevers en projecten aan te trekken. Met deze stappen bepaal je als bureau een eigen:

  • Kansrijke strategie
  • Aantrekkelijke branding
  • Scherpe positionering
  • Onderscheidende marketing